OBOS Fornebuløpet 2024
04.05-24.05
3 km kr. 400,- | 5 km kr. 500,- | 10 km kr. 550,- | Trippel kr. 950,- | Spaserklasse kr. 400,-
OBOS Fornebuløpet praktiserer nettotid, dvs at tiden for hver enkelt deltager starter når startmatten passeres.
Det vil også bli forsøkt tatt mellomtid:
– etter ca 3,4km på 5km
– etter ca 6,8km på 10km
Resultatlistene vil også vise nettotid. Det kan bety at en som «vinner spurten» mot en annen løper får dårligere tid dersom den andre løperen passerte startmatten senere.
Premiering er som følger:
- Premie til de 3 beste damer og herrer på 3km, 5km, 10km og FornebuTrippelen.
- Premie til alle klassevinnere på 3km, 5km og 10km (kun for rangerte klasser iht Barneidrettsbestemmelsene)
- Medalje til alle som fullfører.
Premieutdeling gjennomføres så snart listene er klare, men må også tilpasses start og målpassering for de påfølgende distanser.
Det planlegges med at premieutdeling for 3km skal være ferdig før 10km starter, og at premieutdeling for 5km skal være ferdig før de første på 10km kommer i mål, men det må tas forbehold om forsinkelser.
For bedrifter der faktura sendes samlet etter løpet gis følgende rabatter:
- 10-30 deltagere: Kr 50 i rabatt pr løper
- Over 30 deltagere: Kr 70 i rabatt pr løper
I tillegg kommer adm.kostnad på kr 100 pr bedrift.
De som ønsker å opprette en bedriftsavtale kan gjøre det på denne linken: https://signup.eqtiming.no/companysignupapply?Event=fornebulopet
Etter at avtalen er opprettet hos EQtiming sender dere mail til post@fornebulopet.no for godkjenning og opprettelse av påloggingskode for påmeldinger.
Barneløp
– Kl 1700
3km
– Kl 1800: <12 min
– Kl 1802: 12-15 min
– Kl 1804: 15 min<
5km
– Kl 1825: <20 min
– Kl 1827: 20-27 min
– Kl 1829: 27 min< + Spaserklasse
10km
– Kl 1900: Spaserklasse (sammen med siste pulje på 5km)
– Kl 1900: <38 min
– Kl 1902: 38-42 min
– Kl 1904: 42-45 min
– Kl 1906: 45-48 min
– Kl 1908: 48-51 min
– Kl 1910: 51-54 min
– Kl 1912: 54 min<
Fornebutrippelen
De som deltar på FornebuTrippelen velger selv hvilken pulje de vil starte i på den enkelte distanse.
Puljevalg gjøres ifm påmeldingen.
Normalt anbefales å start i pulje 1 (kl 1800) på 3km, for å få lengst mulig pause før 5km.
Pulje på 5km og 10km velges utfra ønske om pause mellom distansene, og ønske om fart på distansene.
Det etableres et eget område i Telenor Arena der klær og evt mat/drikke kan legges før start, som kan brukes i pausene
Om dette ønskes må deltageren logge seg på Min Side hos EQtiming, og gjennomføre endringen der.
Link til pålogging: https://signup.eqtiming.no/?login&nextpage=account?Event=EQNorway&Event=EQNorway
Ved problemer, kontakt brukerservice hos EQtiming på:
– telefon +47 611 59 020
– epost: support@eqtiming.no
Endring distanse
Dersom endringen medfører økt startkontigent blir det sendt faktura på mellomlegget.
For de som har meldt seg på men likevel ikke kan delta, er det mulig å overføre/selge startnr.
Dette er kun mulig innenfor gjeldende distanse. En som er påmeldt på 5 km for f.eks ikke selge startnr til noen som skal løpe 10 km.
Endring av startnr til annen deltager koster kr 80.
Dersom selger har betalt engangslisens, blir denne automatisk overført til kjøper.
Fremgangsmåten for kjøp/salg er beskrevet her: http://www.eqtiming.no/encyclopedia/kjop-og-salg-av-startnummer/
Arrangøren har inngått en avtale med Telenor Arena om å benytte den vanlige parkeringen for arrangement i Telenor Arena til redusert pris.
Deltagerne kan nå parkere hele kvelden for kr 60,-
Betaling skjer på på de samme p-automatene som brukes til andre arrangement.
Det blir ikke anledning til å parkere rundt Telenor Arena siden alle distansene har deler av løypen rundt stadion.
Som bildet under viser ligger også bussholdeplassen «Fornebuparken» like ved Telenor Arena.
Utlevering av startnummer 2023
Lørdag 20. mai, mandag 22. mai og tirsdag 23. mai
På Anton Sport i Fornebu S kjøpesenter (2 etasje).
Vi anbefaler at de som kan henter startnummer der, så slipper dere å stå i kø ved startnummerutdeling i Telenor Arena på selve løpsdagen.
Løpsdagen 24. mai i Telenor Arena fra kl 15.00
Vær ute i god tid, med så mange deltagere må en påregne å stå litt i kø.
Veldig fint om deltagerne har oversikt over eget startnummer når de skal hente dette både hos Anton Sport, og i Telenor Arena på selve løpsdagen..
Alle som er påmeldt innen 23. mai vil få en sms med startnr (forutsatt at riktig tlf.nr er lagt i påmeldingen).
Det er tilrettelagt for oppbevaring av bagasje under Fornebuløpet inne i Telenor Arena.
For de som løper FornebuTrippelen vil det bli avmerket en egen sone for dette slik at deltagerne har enkel tilgang mellom distansene.
Dame og herretoalett er åpne inne i Telenor Arena ved inngang 12.